söndag

Div "skisser & fantasier"









Ja jo, jag gillar att "KONSTRUERA"
Det är en PJOR njutning för mig
Underhållning
Gillar "konstruktivt tänk"

(Min läggning.)



I en vanlig Jord-Källare för pÖtÄtisar
Som är riktigt byggd, där i blir det aldrig kallare än +8 grader.

Att värma upp ett Hus till 22 grader
I från + 8 grader
Eller ifrån +- 0 grader
Eller från - 20 grader
Är en hiskelig skillnad i energi åtgång och kr, om man räknar på det.

Ett "Jord-Kule Hus" kan man resa ifrån en hel vinter utan prÖblem.
Igen energi åtgång/kostnad.
Inget fryser sönder
Då det aldrig blir kallare än + 8 grader.
Byggmaterialet är betong, Aluminium & Glas.
(+ valfri inrdening, trä, sten, tegel...)
Dräneringen och ventilationen är viktig, är A & O.
(De som sitter fast i "nostalgi" och i "hur" ett hem ska se ut och vilka material som "ska" användas, och de som gillar att "MÅLA" hus etc etc, de gillar inte denna idén.)

Ja ja bla bla





























































































Tropiska Regn-Vatten-Vind Hus.
Som använder regnen, vind och vatten för/till "städning".
 




























  

Bongalow























Gatu KÄK

























Cykel Segel























Kommunicerande kärl med Guppisar i.























Kräftbrojler uppfödning.
"Ventilationen", vatten ventilationen är A & O.














 



























P.s. Sedan har jag en massa "teori" och "ord" bakom dessa fantasier, men jag orkar inte "ORDA" om det just nu, jag är trött nu. ja ja bla bla... D.s.

Inga kommentarer: