lördag

Syber Vagabond




















För c:a 15 år sedan började jag drömma om att bli en "Syber Vagabond".
Läste då någonstans en framtids artickel om vad som väntade oss inom den digitala tekniken.
Att kostnaden att skicka "bit" igenom etern radikalt skulle förändras, bli näst intill GRATIS.
Fantasier som en egen Tv-canal började växa i mig...
Jag köpte mig en budget budget Dvd kamera &...
Några år senare hade jag en egen Tv-canal på YouTube ;-)

Jag började drömma om att bli en sådan typ som hade sin enda "fasta punkt" i Syber-Molnen".
Ständigt på resande fot, "barfot", än hit och än dit...
"Hårt jobbande" med att dokumentera skedet/flödet/verklighetens olika fasetter.
Dokumentera skedet i min själ och utanför den, i ord, bild, ljud och film.
Fullständigt "rot-lös" och ständigt farande och flygande...
Inne i min hjärna likväl som där utanför.

Nu 15 år senare, så är det "nästan" så.
Just nu i skrivandes nu, så har jag tex. ett antal kr som ligger och väntar på mig hos Google.
Ha ha, den dagen, då jag får min första inbetalning ifrån Google till/på mitt Konto.
Den dagen ska firas.

Mina Bank-affärer sköts nu mera också helt i "MOLNEN".
Dessutom ägnar jag mig åt "Risk-Kapitalism" också något som helt sker i "MOLNEN".
En ny "hobby" jag fått, att tämligen fritt flyga omkring Globalt och göra div investeringar.



Sensmoralen säger :

"Se upp med på vad och hur du tänker och med vad du drömmer om..."
"För tankar, fantasier och drömmar, har en TENDENS att gestalta sig till verklighet."

//Gubben
***
**
*

Om alla Kineser tittar på FroggFilm 1 ggr/år...
Så...
Så ska jag köpa mig en STOR och snäll Elefant, som jag sedan bygger en sådan där Elefant plattform/Sadel på/till, med ett tält och en EL-LappTopp-Solpanel, Solskydd, med ett litet Gas-kök...
En sådan sadel som Elefanten själv kan ta på sig och ta av sig.

Sedan så börjar Elefanten och jag vår vandring, ifrån Bängkok in i Burma, vidare in i Bangladesh och Indien och vidare och vidare tills vi småningom om kommer till Öresund, där Elefanten simmar över och så är jag "hemma" igen.
(Elefanter är bra simmare, då de har en inbyggd Snorkel)

Hela denna trippen tar c:a 2 år, men då har vi lusat.
Raskar vi på lite så tar det mindre än två år...
Under färden ska jag roa mig med att pilla på "ii" och filma.
När jag inte sover, äter eller sitter och glor.


1 kommentar:

Happy Dreamer sa...

testning testning testning . . .